Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
راهنمای مدیران : احساسات در محیط کار - شیدا جعفری

راهنمای مدیران : احساسات در محیط کار


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

به اشتراک بگذارید:

احساسات در محیط کار

استرس محیط کار میتواند احساسات زیادی در ما ایجاد کند. من لذت، ناراحتی، نا امیدی و بی اعتمادی را در طی روزهای کاری دیده ام. اما برخی علایم هستند که ما عادت به دیدنشان نداریم. گریه کردن، نا امیدی و احساس شکست. اگرشما به عنوان یک مدیر باعث شدید یک کارمند گریه کند. اولین هدف شما باید این باشد که نگذارید این اتفاق دوباره رخ دهد.

در ابتدا  باید بفهمید واقعا چه رخ داده است. اشک میتواند نشانه ای از غم باشد و یا در بسیاری موارد دیگر پوششی برای سایر احساسات افراد مانند نا امیدی، عصبانیت، عصبی شدن و یا احساس ناتوانی و ضعف عزت نفس باشد.  به عنوان یک روان شناس با تجربه میدانم که باید آرایش احساسی و شناختی فردی که در حال گریه کردن است را درک کنم و همینطور شرایطی را که در آن قرار گرفته است. او واقعا تمایل دارد چه کاری انجام دهد؟ از محل دور شود و یا بر سر مدیر بی احساسش فریاد بزند.

من سه حالت عمده را شناسایی نموده ام که فرد را به سمت گریه کردن پیش میبرد.

مدیران بسیار قوی

خیلی خوب است که شما به عنوان یک مدیر بی نهایت باهوش و توانمند دیده شوید اما بخاطر بیاورید که در اینصورت ممکن است از سوی زیر دستانتان بصورت فردی تصور شوید که در صورت عدم ارضای استانداردهای بالای او باید منتظر عواقب بدی بود.  در این شرایط اگر در محیط کار بدنبال بهبود توانایی ها و مهارت های همکارانتان نباشید، آنها احساس ناامیدی خواهند کرد. برخی دیگران از مدیران قوی تلاش میکنند تا با ترس در همکارانشان، انگیزه ایجاد کنند، و ممکن است در شرایط پراسترس از فریاد استفاده کنند. بجای آنکه ضمن تشکر از همراهی و تلاش آنها، نیروی انسانی خود را به سمت هدف راهنمایی کنند.

فرهنگ و تفاوت های سازمانی

همانند خانواده ها، گروههای اجتماعی و مرزهای جغرافیایی، هر محیط کاری فرهنگ و توقعات رفتاری خودش را دارد. در برخی شرکت ها، برخورد و تعارض نرمال است و معمولا عکس العملی در پی ندارد. در برخی دیگر از شرکتها انتظار میرود که انتظارات و انتقادات به شیوه آرام تری مطرح شود. اگر شما به تازگی در شرکتی مدیر شده اید. شاید لازم باشد نسبت به فرهنگ سازمان و افراد جدید آگاهانه تر رفتار کنید.

زندگی شخصی در تقابل با زندگی حرفه ای

چند درصد از مکالمات روزمره محیط کار با این کلمات آغاز میشود.

سلام، صبح بخیر حالتون چطوره؟

خوبم شما چطور هستید؟

همه چیز خوبه متشکرم

نیروی انسانی شاغل در سازمان، معمولا چالش هایی را که در زندگی روزمره خود با آن درگیرند در محیط کار بروز نمیدهند. وقتی با فردی در مورد نتایج نامناسب فصلی صحبت میکنید و او شروع به گریه میکند، ممکن است نسبت به کارش نا امید نباشد اما با نگاهی به مسایل شخصی اش احساس کند که همه چیز در زندگی بر خلاف میل او پیش میرود. ممکن است در همان زمان دچار بیماری دشواری شده باشد، دوست و یا فامیلی را از دست داده باشد و یا در رابطه ای شکست خورده باشد. ممکن است کلام شما براحتی احساسات شکننده او را جریحه دار کند.

به نظر میرسد اگر تنها تلاش کنیم تا احساسات افراد در شرایط مختلف را بهتر درک کنیم، رفتار مناسب تر و محیط کاری آرام تری خواهیم داشت.

نویسنده:آنا رانیری

https://hbr.org/2015/05/why-people-cry-at-work