Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
اشتیاق شغلی با بهترین سیستم های جبران خدمت - شیدا جعفری

اشتیاق شغلی با بهترین سیستم های جبران خدمت


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

به اشتراک بگذارید:

هر سازمانی به یک سیستم جبران خدمت جامع نیاز دارد که شامل 4 حوزه زیر  باشد. حقوق، مزایا، پرداخت های ویژه و دیدن کار درست. مشکل  بسیاری از سیستم های جبران خدمت این است که یک یا چند بخش از جبران خدمت را پوشش نمیدهند و بخش های موجود نیز همراستا با سایر استراتژیهای سازمان نیستند.

یک سیستم پاداش دهی کامل باید عملکرد کاری و رفتار کارمندان را تشویق کند. تشخیص عملکرد کاری درست بدلیل ارتباط میان اهداف اولیه تعیین شده و خروجی های نهایی نسبتا آسان است، به عنوان مثال میتوان برای درصد مشخصی از فروش جوایز مشخصی در نظر گرفت.

پاداش دادن به رفتارهای خاصی که برای سازمان شما اهمیت دارد، دشوارتر از پاداش های عملکردی است. اما باید مسایل موجود را حل کرد شما باید بدانید چه ارزشهایی دارید و چه رفتارهایی مورد توجه شماست؟ آیا برای ساعات طولانی کار اهمیت بیشتری قایل اید و یا ایده های جدید و انجام کارها با بازده بالاتر مورد توجه شماست. بین این دو گزینه تفاوت زیادی وجود دارد.

در گام اول باید ارزشهای مورد توجه سازمان را تعیین کنید، این رفتارها ممکن است بهبود روابط با مشتریان، بهبود فرآیندهای بحرانی و یا توسعه مهارت های کارمندان دیگر باشد.

حقوق ثابت:

اغلب وقتی مدیران سازمان به سیستم پاداش دهی فکر میکنند، حقوق ثابت را در ابتدای لیست قرار میدهند. اما استراتژی درست باید شامل پاداش هایی باشد که مستقیما با اهداف دوره ای سازمانتان در ارتباط باشد. حتی ممکن است برای افراد کلیدی سازمان پاداش های بلندمدت تر در نظر بگیرید که میتواند شامل سهام سازمان باشد.

مزایا

مزایا بخش دیگری از سیستم جبران خدمت است که معمولا کارمندان به دقت به آن توجه میکنند. سازمانهایی که نمیتوانند مزایایی متناسب با رقبایشان ارایه دهند معمولا در جذب و نگهداری افراد دچار مشکل میشوند. برخی سازمانها با ارایه مزایای خاص بخش قابل توجهی ازنیروی انسانی نخبه و متخصص را جذب میکنند.

پاداش های ویژه

در کنار همه مسایل بالا نمیتوان اهمیت پاداش های ویژه و موضعی رادر نظر نگرفت. این دو بخش معمولا به اندازه کافی مورد توجه مدیران و مالکان قرار نمیگیرند در صورتیکه کمترین هزینه  و بیشترین بازگشت سرمایه را دارند. همه کارمندان میخواهند بدانند که وظایفشان را چطور انجام داده اند و شما با این نوع پاداش میتوانید این موضوع را به آنها گوشزد کنید.

دیدن کار درست افراد

تشخیص افراد بدین معناست که فردی را بدلیل دست یابی به یک هدف خاص، یک اقدام ویژه و یا نگرش مثبت مورد قدردانی قراردهید. معمولا تشکر از افراد بدلیل انجام یک فعالیت ویژه میتوان به ساده ترین شیوه انجام شود. ممکن است برای فردی یک یادداشت شخصی ارسال کنید و یا به میز او سربزنید و قدردانی خود را ابزار کنید. یا میتوانید این کار را عمومی تر و در برابر اعضای دپارتمان و یا تیم انجام دهید که خود اثرات مثبتی بر کل سازمان  و اشتیاق شغلی کارمندان خواهد داشت.

تحققات حوزه اشتیاق سازمانی نشان میدهد که اطلاع رسانی صحیح و شفافیت در فرآیندهای پرداخت، بیش از مقدار دریافتی افراد بر شوق آنها برای خوب کار کردن موثر است. پس از تنظیم قوانین پرداخت، آنرا با همه همکارانتان به اشتراک بگذارید.

اکنون که اجزای یک سیستم کامل جبران خدمت را میدانید بهتر است نگاهی دوباره به استراتژیهای سازمان خود در این مورد بیاندازید. آیا سیستم شما شامل حقوق ثابت، مزایا، پاداش های ویژه و ابزارهای تشخیص افراد هست. آیا اجزای این سیستم در راستای اهداف سازمان  و بهبود اشتیاق سازمانی کارمندان هست؟ آیا رفتارهای مورد نظر شما را تقویت میکند. اگر سیستم جبران خدمت شما به تغییر نیاز دارد عجله کنید. این تغییر میتواند تفاوت میان موفقیت و یا شکست سازمانتان را رقم بزند.

بر اساس مقاله ای از سایت اینترپرنر