Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
تعلق سازمانی : شرکتهای پیشرو چه تفاوت هایی دارند. - شیدا جعفری

تعلق سازمانی : شرکتهای پیشرو چه تفاوت هایی دارند.


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

به اشتراک بگذارید:

بر اساس گزارش سال 2013 موسسه گالوپ درباره اشتیاق شغلی برای تحقق تعلق سازمانی بالا شرکتها و سازمانهای پیشرو موارد زیر را مورد توجه قرار میدهند.

 

فلسفه و استراتژی های رهبران

در بسیاری از شرکتهایی که تلاش میکنند تا مساله اشتیاق پرسنل را مورد توجه قرار دهند هنور مدیران ارشد دید کامل و صحیحی در مورد اثرات مالی و اقتصادی بهبود اشتیاق ندارند. اگر آنها این کار را صرفا یک بررسی ساده ببینند و یا یکی از اقدامات انگیزشی بخش منابع انسانی، شرکت نخواهد توانست تغییر عمده ای داشته باشد. بهترین مدیران ارشد رابطه احساسی را که هر اقدام آنها را به تمام سازمان متصل میکند درک میکنند و یک استراتژی بالا به پایین برای بهبود اشتیاق مدیران میانی و همه کارمندان در پیش میگیرد

پاسخگو بودن و عملکرد

در شرکتهایی که درصد اشتیاق نیروی انسانی بالاست، مدیران میانی در مورد روحیات پرسنل خود مسئول و پاسخگو هستند.  آنها تلاش میکنند تا ایجاد شوق در نیروی انسانی را به عنوان بخشی از فرهنگ سازمان معرفی کنند. در هر جلسه و گفتگویی مساله اشتیاق پرسنل را وارد کرده و مورد توجه قرار دهند.

ارتباطات و مدیریت دانش

در این سازمانها مدیران ارشد تلاش میکنند تا فعالیت های سازمان را برای بهبود اشتیاق پرسنل همراستا کنند. همچنین اقدامات مثبت در هر بخش از شرکت را به سایر بخش ها اطلاع رسانی کرده و از هر ابزاری برای بهبود ارتباطات بین واحد ها و افزایش اشتیاق افراد استفاده میکنند.

توسعه و فرصت های یادگیری مستمر

این سازمانها تلاش برای بهبود تعلق سازمانی پرسنل را از لحظه  ورود آنها به شرکت آغاز میکنند. برنامه های آموزش و توسعه مدیران همواره دارای بخشهایی است که درگیر و مشتاق کردن پرسنل در آن گنجانده شده است. آنها برای توسعه همه مدیران و رهبران از یکسو و آموزش و توانمندسازی افراد و تیم ها در سوی دیگر فعالیت کرده و اشتیاق پرسنل جز همه استراتژی هایی است که در مورد نیروی انسانی سازمان تدوین میشود.

بر اساس گزارش گالوپ 2013