Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
تقدیر از کارمندان: آنچه کسب و کارمان را نجات میدهد. - شیدا جعفری

تقدیر از کارمندان: آنچه کسب و کارمان را نجات میدهد.


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

به اشتراک بگذارید:

بتازگی  پژوهشی درباره تقدیر از کارمندان انجام شده است که نتایج قابل توجهی ارایه نموده است. بر اساس این پژوهش سازمانهایی که برنامه منظم تقدیر از کارمندان دارند، عملکرد بسیار بهتری نسبت به سایر سازمانها دارند و درصد اشتیاق شغلی بالاتری را تجربه میکنند.

در عمل 87 درصد از بودجه های مربوط به تقدیر از افراد صرف تقدیر از حضور افراد و سابقه فعالیت آنها میشود که اثری بر عملکرد سازمان ندارد. بسیاری از این برنامه ها صوری و به درخواست اتحادیه های مختلف انجام میشود که انتظار دارند برای سالهای خدمت افراد از آنها تقدیر شود.

در برابر پژوهش حاضر نشان میدهد که انواع امروزی تقدیر میتواند بر کارایی سازمان موثر باشد. بر اساس این تحقیق، سازمانهایی که یک فرهنگ غنی تقدیر از افراد ایجاد نموده اند، 31 درصد خروج داوطلبانه کمتری دارند. خروج داوطلبانه یعنی استعفای نیروهای با ارزش سازمان.

در ادامه لیستی از بهترین اقدامات در این مورد را ارایه میکنیم.

  • بر اساس نتایج مشخص و ارایه رفتارهای خاص، افراد را تشویق کنید.

افراد را تنها بدلیل”کارمند ماه” شدن تشویق نکنید بلکه به رفتار خاصی که داشته اند، مثلا تلاش برای سامان دادن به یک وضعیت بحرانی و یا خدمات ویژه به مشتریان سازمان مورد تقدیر قرار دهید. این رفتارت فرهنگ”انجام کار درست” را تقویت میکند.

  • تقدیر همکاران از یکدیگر را گسترش دهید( نه تقدیر بالا به پایین)

تقدیر از سوی مدیران کمتر از آنچه فکر میکنید موثر است. اگرچه مدیران منابع انسانی فکر میکنند که این یکی از مهمترین ضروریات موفقیت است اما کارمندان میگویند که در زمان تقدیر از سوی همکاران خود احساس بهتری داشته اند. چرا؟؟ زیرا همکاران شما در یک ارتباط روزمره دقیقا میدانند که شما چه میکنید و از اینرو تشکر آنها برایتان معنادارتر است. تقدیرهای بالا به پایین معمولا رفتارهای سیاسی دیده شده و کمتر افراد بی سروصدا اما وظیفه شناس را نشانه میگیرد.

برنامه های امروزی تقدیر از افراد اجتماعی هستند. این برنامه ها اجازه میدهند هر کسی در هر جای سازمان فرد دیگری در موقعیت دیگر را ببیند و تشویق کند. تشویق میتواند اعلان عمومی روی یک برد سازمانی باشد. برخی سازمانها امکانات نرم افزاری این مدل تشویق را فراهم نموده اند.

  • داستانهای تشویق کردن را به اشتراک بگذارید.

یکی از بهترین کارهایی که میشود کرد داستان گویی است. وقتی کسی کار فوق العاده ای میکند و همکارنش کار او را میبینند و از او تقدیر میکنند به دیگران درباره آن بگویید. نه تنها در برد کارمند ماه بلکه در روزنامه داخلی و وبسایتتان در مورد آن حرف بزنید. این رفتار اشتیاق شغلی  کارمندان و تلاش برای آموختن را افزایش میدهد.

  • تقدیر از افراد را آسان و مستمر کنید.

تشکر کردن افراد از یکدیگر را ساده کنید. میتوان سیستم امتیازی ایجاد کرد که هر کسی بتواند بصورت آنلاین در چند ثانیه آنرا به دیگران اختصاص دهد. کاربرد این سیستم باعث میشود که افرادی که کارهای برجسته انجام میدهند در سرتاسر سازمان شناخته شوند.

  • تقدیر از افراد را به ارزشها و اهداف سازمان متصل کنید.

در این شرایط وقتی از کسی تشکر میکنید، استراتژی سازمان را گرامی داشته اید( خدمات به مشتریان، نوآوری، کار تیمی و یا حتی صرفه جویی در هزینه ها)

ممکن است برخی از این ایده ها غیر حرفه ای بنظر برسد اما همه آنها در بزرگترین سازمانهای جهان اجرا شده و جواب داده است.  متاسفانه مدیران زیادی بدون آنکه به اهمیت تقدیر از افراد واقف باشند، زمان زیادی را برای بهبود کارایی و عملکرد سازمان و رفع خطاها و اشتباهات صرف میکنند.

همچنین در مقاله زیر تقدیر از کارمندان از دیگاه روان شناسی بررسی شده است.

http://www.forbes.com/sites/joshbersin/2012/06/13/new-research-unlocks-the-secret-of-employee-recognition/#2ce2a0d2d949