Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
اشتیاق شغلی:چگونه محیط کاری از جنس آینده بسازیم؟ - شیدا جعفری

اشتیاق شغلی:چگونه محیط کاری از جنس آینده بسازیم؟


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

به اشتراک بگذارید:

امروزه کسب و کار به محیط تازه ای وارد میشود که در آن برای موفقیت باید بر افراد و اشتیاق شغلی  آنها تمرکز کرد. کلید ایجاد یک سازمان پویا و پر رونق، جذب و نگهداشت افراد با استعداد و افزایش کارایی آنهاست. علاوه بر این تحقیقات نشان میدهد که رفتار درست با کارمندان میتواند ارزش برند شما را نیز افزایش دهد.

این رفتارها فراتر از قرار دادن یک میز پینگ پونگ و یخچالی از نوشیدنی در محل کار است. بررسی ها نشان میدهد که درصد بالایی از افراد میانسال حاضرند برای یافتن کاری منطبق با ارزش های خود و استفاده از قابلیت ها و توانایی های واقعی شان از دستمزد بالاتر صرفنظر کنند. محیط کار آینده باید جایی باشد که افراد دوست داشته باشند بر سرکار حاضر شوند و درباره آنچه انجام میدهند و آنچه باید در آن توسعه یابند، مشتاق باشند. این محیط مشارکتی، یک کارراهه شغلی شفاف برای افراد ایجاد میکند.

ایجاد چنین محیطی به تلاش و خواست افراد بستگی دارد اما ارزشش را دارد. در ادامه تلاش میکنیم تا برخی فعالیت های مفید در این راه را یاداور شویم.

  • به صدای کارمندان گوش دهید.

    اجازه دهید که کارمندان در مورد شرکت و مدیران، صادق، روراست و شفاف باشند. اجتماعاتی ترتیب دهید تا افراد در مورد فرصت های پیشرفت و بهبود فرهنگ سازمان صحبت کنند و هر کس از هر توان و نیرویی برای بهبود محیط کار بهره بگیرد.

  • شفاف باشید.

    اطلاع رسانی به ادمها در مورد اهداف، الویت ها و جاه طلبی های شرکت میتواند افراد را در مورد آنچه سازمان شما انجام میدهد، مشتاق کند. این کار میتواند حس هدفمندی و قرار گرفتن در تصویر بزرگ سازمان و حرکت در راستای اهداف آنرا ایجاد نماید. همه رخدادها از خوب و بد را به اشتراک بگذارید و اجازه دهید که تصویری واقعی از سازمان ایجاد شود تا حس اعتماد، اشتیاق شغلی  و همراهی افزایش یابد.

  • افراد را به توسعه خود تشویق کنید.

    افرادی که در مورد شغل و سازمان خود مشتاق و علاقمند هستند معمولا به توسعه مهارت های خود و بهبود توانایی برای انجام درست کارها نیز علاقمندند.

اطمینان حاصل کنید که افرادتان به دوره ها و ابزارهای لازم برای آموختن و بهبود مهارت ها دسترسی دارند. همچنین زمان کافی برای مشارکت در این نوع دوره            ها و رسیدن به بالاترین پتانسیل های خود را دارند.

  • اهداف روشن برای توسعه شغلی تعریف کنید.

    برای داشتن کارمندان مشتاق و شاد، محل کار نباید تنها مکانی برای صرف 8 ساعت از روز باشد. باید مسیر شفافی برای پیشرفت و رشد افراد ایجاد کند. در مورد سالهای پیش رو و آنچه آنها میتوانند در سال آینده، سه سال آینده و سالهای بعد به ان دست یابند، صادق باشید.

  • هر چیزی را که قابل اندازه گیری است، بسنجید.

    برای تصمیمات بازاریابی معمولا حجم بالایی از سنجش، تحلیل و بررسی بکار میرود. برای ساختن محیط کاری از جنس فردا نیز لازم است با استفاده از داده های مستمر و مداوم و سنجش های همیشگی تصمیم بگیرید. همه آنچه قابل اندازه گیری است مانند فرآیندهای مختلف، نحوه صرف زمان، دانش در واحدهای مختلف و .. را بسنجید تا مطمین شوید رخدادها آنگونه که میخواهید پیش میرود.

  • قدردانی کنید.

    کارمندان زمانی که احساس ارزشمند بودن میکنند، مشتاق و پویا میشوند. برای بسیاری این موضوع مهمترین عامل ایجاد انگیزه و اشتیاق شغلی است. بصورت مستمر اما منحصربفرد از آدمها تشکر کنید.

  • بازخوردهای سریع بدهید.

    هیچ کس دوست ندارد سخنان انتقاد آمیز بشنود و یا بگوید اما این موضوع بخش مهمی از رشد فردی است. بازخوردهای سازنده به افراد کمک میکند تا در مورد انچه باید بهبود یابد اطلاع یافته و مسیر بهبود را تشخیص دهند. اما طریقه ارایه بازخوردها بسیار مهم است. اگر ارایه بازخورد به شکل حمله و انتقاد شدید باشد افراد حالت تدافعی گرفته و اثر معکوسی از بازخورد حاصل خواهد شد.

بازخورد باید تا حد امکان منحصر بفرد، سریع و مستمر باشد. این نوع بازخورد باعث ایجاد اعتماد  میان افراد شده و اثبات میکند که  شما در مورد رشد فردی و توسعه شغلی کارمندان خود احساس مسئولیت کرده و صادق هستید.

  • از تعادل میان کار و زندگی افراد مطمین شوید.

    حتی اگر محیط کاری فوق العاده ای دارید هیچ کس نمیخواهد که تمام عمرش تنها کار کند. تعادل میان کار و زندگی نه تنها باید مورد توجه قرار بگیرد بلکه افراد باید به رعایت ان تشویق شوند. این موضوع برای ایجاد شادی و کاهش سطوح استرس و بازیابی افراد برای کارایی بالاتر ضروری است.

  • ارزش هایتان را همراستا کنید.

    اگر ارزش های فردی کارمندان شما مطابق با ارزش های بنیادی سازمان شما باشد، بسیار بهتر مورد توجه و رعایت قرار میگیرند. اگر هنوز ارزش های مدون ندارید با نگاه به آنچه کارمندانتان به ان اعتقاد دارند این ارزش ها را ایجاد نمایید. اگر ارزش های مشخص و تدوین شده دارید افراد را بر اساس مطابقت با این ارزش ها استخدام کنید. ارزش های سازمان شما باید نقطه مرکزی تمم فعالیت هایتان باشد.

  • به افراد اختیار بدهید.

    اگر قرار است که افراد تنها کاری را که به آنها گفته میشود انجام دهند، دلیل استخدام افراد باهوش و مستعد چیست؟ اختیار به افراد قدرت انجام بهترین کار خود و دست یابی به اهداف سازمان را میدهد. اختیار درمحل کار احساس هدفمندی، پاسخگویی و خلاقیت ایجاد کرده و رضایت شغلی را بالا میبرد. مطمین شوید که افراد ماموریت، چشم انداز و اهداف سازمان شما را میدانند تا بتوانند شغل خود را معنی دار نمایند.

کاربرد این نکات میتواند کمک کند تا محیطی بسازید که افراد، مشتاق حضور در آن باشند. شادی در محل کار افراد را کاراتر، سازنده تر و خلاق تر کرده و محیطی میسازد که هر کسی در ان برنده است.

برگرفته از :وبسایت آفیس وایب