آیا میدانید؟
- بیش از 70 درصد کارمندان سازمان در ساعات کاری به پیشنهادی های کاری رقبا پاسخ میدهند.
- استعفای داوطلبانه به بالاترین حد خود در 20 سال گذشته رسیده است.
- نزدیک 50 درصد از مدیران میانی در حال جستجوی شغل دیگری هستند و یا این تصمیم را دارند.
- هزینه های مستقیم و غیر مستقیم ترک کار کارمندان بسیار بالاتر از حد تصور شرکتهاست.
در دسته بندی هزینه های مرتبط به خروج کارکنان از سازمان میتوان سه نوع متفاوت از هزینه ها را تشخیص داد. اول هزینه های مستقیم مالی که میتوان با بررسی ، مقدار دقیق آنها را محاسبه نمود. بخش دوم هزینه های غیر مستقیم و معمولا مرتبط با مدیریت دانش در میان افراد است که اگرچه بسیار بالاتر از هزینه های اولیه است اما براحتی قابل اندازه گیری نیست. بخش سوم مربوط به فرصت ها و پتانسیل های از دست رفته در حوزه مشتریان است که معمولا در ارزش و نیکنامی برند خود را نشان میدهد.
هزینه های مستقیم خروج کارکنان
اثرات قابل اندازه گیری بر سود نهایی
- مصاحبه با کاندیداهای هر شغل
- مطالعه و بررسی رزومه کاندیداها
- آزمون های برگزار شده برای کاندیداها
- آگهی برای جذب داوطلبان
- تعهدات در قبال استخدام
- هزینه های اجرایی جستجوی افراد
- مصاحبه خروج
- هزینه های دپارتمان آی تی/ امنیت
- شارژ صفحه موقعیت های شغلی
- هزینه های آموزش هدررفته
- فرآیندهای ورود کارمند جدید
- آموزش های کارمند جدید
- اجتماعی سازی کارمندان جدید
- هزینه های پرسنلی کارمند
- حقوق استخدام کنندگان
- پاداش های استخدام کنندگان
- هزینه های جابجایی افراد
- هزینه اضافه کاری کارمندان باقی مانده
- فرآیندهای جدا شدن افراد
- پرداخت های انتهای کار
هزینه های غیر مستقیم خروج کارکنان
این هزینه ها بیشتر از هزینه های مستقیم است اما کمی کردن آنها دشوار است.
- تاخیر در ارایه محصول/ خدمات
- مشتریان ناراضی
- سرقت توسط کارمندان
- کاربرد نادرست ابزار و سیستم ها
- بازرسی اشتباهات
- خطاهای کاری
- سرمایه فکری از دست رفته
- فروش های از دست رفته
- فرصت های بالقوه فروش
- کاهش ساعات مفید کاری
- افت اصول اخلاقی محیط کار
- کاهش شهرت و نیکنامی برند
هزینه های مشتریان از دست رفته بدلایل زیر
- جایگزینی کارمندان بی تجربه
- اجبار به اضافه کار برای برخی کارمندان باقی مانده که منجر به کاهش کیفیت ارایه خدمات به مشتریان شده و در نهایت آنها مجموعه دیگری را انتخاب میکنند.
- جذب مشتریان توسط کارمندان خارج شده از شرکت برای استفاده از برندی دیگر