Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
مهارت ارایه بازخورد سازنده - شیدا جعفری

مهارت ارایه بازخورد سازنده


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

به اشتراک بگذارید:

بازخورد دادن و گرفتن یکی از بهترین شیوه های بهبود شناخت میان اعضای یک تیم است که کمک میکند نکات کور و پنهان شخصیت افراد روشن تر شود. بصورت خاص یکی از برترین مهارتهای یک مدیر توانمند و مشتاق ساز دادن بازخوردهای سازنده و مستمر به کارمندان است. لازم است که پس از بیان شفاف وظایف به افراد، مدیران بطور متناوب و منظم در جریان روند پیشرفت و انجام امور توسط کارمندان قرار بگیرند و بازخوردهای سازنده ارایه دهند. بازخورد سازنده، ارتباطی است که میتواند روند نادرست انجام امور را تصحیح کند در حالیکه  اعلام نارضایتی از شیوه انجام یک کار، تنها میتواند حس شرمندگی و یا ناخشنودی در افراد ایجاد کرده و در نهایت به افسردگی شغلی بیانجامد در فرآیند ارایه بازخورد سازنده، علاوه بر رعایت اصول ارایه بازخورد که منجر به پذیرش بیشتر و اثربخشی بالاتر آن میشود، پیشنهاد راهکار های عملی برای بازسازی یک وظیفه نیمه تمام، میتواند انگیزه و انرژی افراد برای بهبود و تصحیح وظایف را تامین نماید.

یک بررسی جهانی نشان میدهد که

  • کارمندانی که از سوی مدیرانشان نادیده گرفته میشوند سه برابر آنهایی که مدیرانشان بر ضعف هایشان متمرکز میشوند، به نیروهایی متخاصم تبدیل میشوند.
  • مدیرانی که بر توانمندیهای پرسنل خود متمرکز میشوند 30 برابر بیش از دیگران کارمندان مشتاق میسازند.
  • مدیرانی که به کارمندان خود بازخورد نمیدهند 40 درصد پرسنل خود را متخاصم میکنند.

برای ارایه بازخورد به پرسنل پیشنهاد میشود:

  • برای بازخورد دادن منتظر ارزیابی عملکرد سالیانه نشوید. بهترین زمان اکنون است.
  • قبل از بازخورد دادن تمرین کنید. عصبانی و آشفته نباشید. بازخورد نادرست میتواند اشتیاق افراد را نابود کند.
  • جلسات بازخورد را به یک گفتگو تبدیل کنید.
  • بیش از انکه صحبت کنید، گوش فرادهید.
  • به همکارانتان بگویید که از گرفتن بازخورد از آنها استقبال میکنید.
  • و در نهایت خودتان و همکارانتان را به آموختن مهارتهای ارایه بازخورد سازنده دعوت کنید.

خبر خوب این است که مهارتهای ارایه بازخورد آموختنی ست و هر چه آگاهی افراد نسبت به شیوه های صحیح ارایه بازخورد بیشتر شود میتوان امیدوار بود که بازخوردهای  صحیح تر و اثربخش تری ارایه دهند.