Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
قدردانی از کارمندان: شرکت HP - شیدا جعفری

قدردانی از کارمندان: شرکت HP


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

به اشتراک بگذارید:

در شرکت HP آموزش مدیران برای بهبود برنامه قدردانی از کارمندان یکی از بخشهای اساسی این برنامه است. در این بخش سه گروه افراد تحت آموزش قرار میگیرند.

مدیران فعلی شرکت

افرادی که برخی تیم ها را اداره میکنند

کارمندانی که در شرف ارتقا به سمت های مدیریتی هستند.

کارمندانی که برای سمت های مدیریتی استخدام شده اند.

دوره های آموزشی ارایه شده به این افراد نیز شامل موارد زیر بود:

  • دلایل کسب و کاری برای تقدیر و قدردانی از کارمندان
  • انواع تقدیر و اثر آن بر رفتار کارمندان
  • تمرین تقدیر از افراد

برای آموزش مدیران از انواع روشهای آموزشی شامل مطالعه متون، انتقال دانش و راهکارهای مهارتی استفاده میشود و از استراتژیهای زیر بهره برده شد.

ایفای نقش: در سناریوهای ایفای نقش، اهمیت کلیدی تقدیر و تشکر از افراد در توسعه محیط کاری پویا و بهبود رضایت  و ماندگاری کارمندان مورد توجه قرار میگیرد.

مفاهیم دانش محور: دانستن دلایل اهمیت قدردانی از افراد  و نقش پول و تقدیر از افراد در بهبود انگیزه های انها دراین بخش مورد توجه قرار میگیرد همچنین دلایل عدم کفایت قدردانی های گذشته و لزوم توجه به این مقوله بیش از گذشته.

راهنماهای اثبات شده برای عمل: در این بخش تلاش میشود تا دانش کسب شده در بخش قبل به سناریوهای عملی در این حوزه تبدیل شود.  و یا مشکلات احتمالی حل شود. در این موارد تلاش میکنیم تا سناریوهایی را برای محیط کار طراحی کنیم. همچنین با تکنیک های حل مساله افراد را برای استفاده از این سناریوها توانمند کنیم.

تحلیل خطا: در این بخش تلاش میشود تا دلایل تقدیر و پاداش ناکافی بصورت ریشه ای بررسی شود و سپس  با استفاده از قانون 20/ 80 و نتایج نهایی حاصل از آن راهکارهای اصلاحی طراحی شود.

طراحی دوره های آموزشی

در ابتدا لازم است آگاهی مناسب درباره مفهوم تقدیر وقدردانی از کارمندان ایجاد شود. در اینجا از گرافیک و ویدیوهای  مختلف و متون مناسب استفاده میشود. تا مدیران را به استفاده و تمرین مفاهیم تقدیر تشویق کند.

اسلایدهایی که دلایل عدم توجه به تقدیر را مشخص میکند مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین با مشارکت تیم Hp برای توجه کردن به ماموریت و چشم انداز نهایی  سازمان و بهترین روشها برای مشارکت یادگیرندگان مشورت و همفکری صورت میگیرد.