Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
قدردانی از کارمندان:چرا - شیدا جعفری

قدردانی از کارمندان:چرا


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

به اشتراک بگذارید:

یکی از چالشی ترین بخشهای کارگاههای اشتیاق شغلی ، بخش recognition و یا قدردانی از کارمندان است.  قریب به اتفاق مدیران معتقدند که چرا باید برای انجام کاری که وظیفه افراد است از آنها تشکر کرد؟ چرا باید برای دیدن کار کارمندان این اندازه زمان و انرژی اختصاص داد؟

موضوع این است که بررسیهای بین المللی نشان میدهد   دیده شدن یا به رسمیت شناخته شدن که ترجمه ای از واژه Recognition است یکی از بزرگترین نیازهای افراد و بخصوص کارمندان است و به گواهی برخی بررسیها یکی از مهمترین دلایل ترک کار در سراسر جهان دیده نشدن است. در واقع افراد نیاز دارند تلاشی که برای انجام وظایف خود بکار میگیرند به رسمیت شناخته شود. دیدن کار و تلاش افراد و تشکر کردن از آنها ( حتی در شرایطی که وظیفه آنهاست) اثر قابل توجهی برانگیزه و اشتیاق شغلی آنها گذاشته و موجبات تلاش فراتر از وظیفه آنها میشود. بر اساس تیوری treat- reward یکی از رفتارهایی که چرخه پاداش مغز را فعال میکند، تشکر کردن از آنهاست. قرار گرفتن مغز در این شرایط باعث میشود فرد برای انجام کارهای دشوار تمایل و انگیزه بالاتری داشته باشد. همچنین توانایی های تحلیل غیر خطی که منجر به حل مسایل و بروز خلاقیت و نوآوری میشود بالاتر رود .

از سوی دیگر بر اساس نظریه  Appreciative Inquiry با تمرکز بر نقاط ضعف افراد و اصطلاحا گرفتن مچ آنها در زمان بروز خطا و کاستی نمیتوان نتیجه مثبتی گرفت و انتظار بهبود و توسعه ای داشت. در برابر توجه و تمرکز بر توانمندیهای افراد و قابلیت های آنهاست که میتواند موجب بروز بهبود در عملکرد شده و در  نهایت نقاط ضعف احتمالی فرد را محو نماید.

پاسخ سوالات بالا روشن است اگر هدف از مدیریت عملکرد افراد و نظارت بر رفتار آنها بهبود کارایی و توسعه فردی است، تنها راهی که میتواند منجر به بهبود عملکرد شود دیدن فعالیتهای درست و رفتار مثبت و قدردانی از کارمندان به قدر کفایت است. پیشنهاد موسسه گالوپ هر هفت روز یکبار است.