Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
سنجش اشتیاق شغلی: شیوه اطلاع رسانی - شیدا جعفری

سنجش اشتیاق شغلی: شیوه اطلاع رسانی


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

به اشتراک بگذارید:

برگزاری  سنجش اشتیاق شغلی در یک سازمان مستلزم رعایت اصول و نکات جدی است تا اثربخشی فعالیت از همین ابتدا و از فاز سنجش آغاز شود.

بازخورد در مورد نتایج:

برای احترام به کارمندان و تقدیر از تلاششان برای بهبود محیط سازمان حتما باید نتایج سنجش اشتیاق شغلی در اختیار آنان نیز قرار گیرد. این اقدام باعث مشارکت افراد در فهم مطالب و بکارگیری نتایج در طراحی و اجرای آغازگرها میشود.

  • جلسات بازخورد باید تا حد امکان نزدیک به دریافت نتایج برگزار شود. ایده ال ان است که از همان ابتدا و همراه اعلام سنجش در مورد جلسات بازخورد و برنامه عملیاتی نیز برنامه ریزی شده و اطلاع رسانی شود.
  • بهتر است که بازخوردها از بالا به پایین شکل بگیرد ابتدا از مدیران ارشد به مدیران میانی و سپس از سوی آنها به کارمندان ارایه شود.
  • بهتر است که مدیر ارشد در جلسه بازخورد نتایج حضور داشته باشد تا نشان دهد که مالک نهایی نتایج و مجری اصلی طرح است.
  • با استفاده از چند کانال ارتباطی تلاش کنید تا تعداد افراد بیشتری را رد جریان قرار دهید.
  • تمرکز باید بر فهم نتابج باشد. تشخیص مسایل و شکاف هایی که نیاز به بررسی های بیشتر دارد. به کارمندان زمان بدهید تا نتایج را درک کرده و تحلیل کنند. اما برای جلسه برنامه ریزی برای اجرا زمان کافی در نظر بگیرید.
  • از همه افراد مشارکت کننده و آنهایی که بصورت خاص همکاری کرده اند تشکر کنید.
  • درباره فرآیند تصمیم گیری و اجرای برنامه ها و نقش مدیران و کارمندان نیز اطلاع رسانی کنید.
  • مثبت و سازنده باشید. توجه کنید که نقاط قوتتان را جشن بگیرید. به همه اطمینان بدهید که برای نمره های کم تنبیه نمیشوند. اما برای فعالیت در جهت بهبود شرایط و شکاف های موجود مسئول و پاسخگو هستند.

بهترین روش ارایه بازخورد نتایج

  • ارتباط چهره به چهره بهترین شیوه ارایه نتایج است. جلسات کوچک دپارتمانی تشکیل دهید که نتایج دپارتمان را به اهداف بزرگ سازمانی مرتبط سازد. افراد را ترغیب کنید تا در تحلیل نتایج مشارکت کنند و به مدیران کمک کنند تا بفهمند که معنی دقیق این نتایج در چارچوب دپارتمان آنها چیست.
  • از مدیرعامل بخواهید که نتایج کلان سازمانی را در یک جلسه عمومی به افراد اعلام کند.
  • یک خلاصه متنی و یا تصویری از نتایج در شبکه داخلی شرکت خود قرار دهید و یا در نشریه تان چاپ کنید. همچنین میتوانید صدا و یا ویدیویی از مدیرعامل به اشتراک بگذارید.

چه کسی باید نتایج را ارایه دهد؟

بصورت عمومی بهترین بازخوردها از سوی مدیران مستقیم ارایه میشود و نه اعضای دپارتمان منابع انسانی و یا مشاوران سازمان. بیشتر مدیران به حمایت و پشتیبانی منابع انسانی و یا مشاور بیرونی نیاز دارند. میتوان در یک گروه از مدیران درمورد برداشت از نتایج و نحوه تحلیل آنها صحبت کرد و به آنها کمک کرد تا نتایج قابل ارایه و نحوه بیان آنرا یاد بگیرند.