Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
روابط سازمانی نو در سال نو - شیدا جعفری

روابط سازمانی نو در سال نو


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

به اشتراک بگذارید:

فردا اولین روز کاری سال 1398 است.

بسیاری از متفکران حوزه مدیریت و بصورت خاص مدیریت منابع انسانی معتقدند که سازمانهای آینده برای تداوم بقای خود و  تعامل مثبت و سازنده با نیروی انسانی، باید سیستم ها و ساختارهای مدیریتی را به سمت شفافیت و پاسخگویی سوق دهند. این دانشمندان معتقدند  آینده جهان و نیروی کار آینده، سازمانهای بزرگ، لخت، بروکراتیک، مبهم و  مغرور را تحمل نخواهد کرد و  بدون توسعه اعتماد سازمانی که در گرو پاسخگویی و شفافیت است، باید با آنها خداحافظی کرد.  دنیای فردا متعلق به سازمانهای کوچک، منعطف، شفاف و همراه ست.

برای ایجاد چنین سازمانهای اولین قدم ساختن روابط سازمانی بر پایه پاسخگویی دو طرفه است. در این راستا میتوان برنامه های زیر رادرسال جدید پیاده کرد.

1- هر کاری برای شنیدن صدای کارمندان

شاید در گذشته داشتن صندوق انتقادات و پیشنهادات میتوانست کمک کند تا راه ارتباطی کارمندان با سازمان برقرار شود، امروز میتوان کانال های مختلفی ایجاد کرد که افراد درباره آنچه در ذهن دارند گفتگو کنند. میتوان یکی از مدیران مورد اعتماد پرسنل را مسئول شنیدن مسایل آنها کرد، میتوان یک ایمیل ناشناس ایجاد کرد که افراد بدون نگرانی از شناخته شدن انتقاد کنند. میتوان گروهایی از متخصصان هر حوزه تشکیل داد که ایده های خلاقانه افراد را شنیده و درباره امکان پذیری آنها بررسی کنند.

2- جلسات رو در رو و فرد به فرد

تعداد زیادی از مدیران هستند که از روبرو شدن با کارمندانشان طفره میروند. از ارزیابی عملکرد رو در رو فرار میکنند. از توضیح دادن درباره دلایل تصمیماتشان، درباره حقوق و درباره خیلی رخدادهای دیگر شانه خالی میکنند. اگر یک مدیر نتواند و یا نخواهد که درباره هر آنچه کرده و تصمیم گرفته گفتگو کند باید در صداقت و پایبندی خود به اصول اخلاق حرفه ای و یا در قوت مهارتهای ارتباطی خود تردید کند. یکی از بهترین شیوه های ایجاد اعتماد ایجاد فرصت برابر گفتگو برای مدیران و کارمندان است. فرصت شنیدن و شنیده شدن به یک اندازه. فرصت پاسخ دادن و پاسخ خواستند.