Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
دپارتمان منابع انسانی و اشتیاق شغلی(2) - شیدا جعفری

دپارتمان منابع انسانی و اشتیاق شغلی(2)


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

به اشتراک بگذارید:

در مقاله هفته پیش درباره نقش دپارتمان منابع انسانی در ایجاد انگیزه و اشتیاق پرسنل صحبت کردیم. در ابتدا مجددا یادآور میشوم که صرف فعالیتهای واحد منابع انسانی نمیتواند منجر به بهبود انگیزش و اشتیاق افراد است و بیش از همکاران این واحد، مدیران ارشد سازمان و مدیران میانی  مسئول هر بخش، میتوانند در این راستا نقش کلیدی ایفا کنند. آنچه این واحد سازمان میتواند انجام دهد بستر سازی برای ایجاد تعهد و تعلق است.

در ادامه فعالیتهایی که در بخش اول مقاله به آنها اشاره کردیم چند موضوع دیگر را نیز بررسی میکنیم.

ارتباطات سازمانی

یکی از بزرگترین مسایلی که ممکن است منجر به کاهش اشتیاق و انگیزه افراد شود عدم شفافیت در روابط بین افراد و عدم وجود ارتباطات قوی، منظم و  بدون حاشیه است. واحد منابع انسانی باید تلاش کند یک ساختار منسجم و منظم از ارتباطات میان فردی( بخصوص میان مدیران واحدها و پرسنل واحد) و ارتباطات گروهی(میان مدیر هر دپارتمان و اعضای آن و یا بین دپارتمان های مختلف) و ارتباطات سازمانی( شامل روابط میان مدیران ارشد و مدیران میانی و مدیران ارشد و پرسنل سازمان) ایجاد نموده و بطور مستمر بر آن نظارت کند.

فرهنگ Recognition

به استناد تحقیقات موسسه گالوپ و بررسیهای دکتر کلیفتون در کتاب معروف”How full is your bucket?” یکی از مهمترین دلایل ترک کار در جهان دیده نشدن است. (سوال  پنجم پرسش نامه اشتیاق شغلی گالوپ: آیا در 7 روز گذشته برای کاری مورد تقدیر قرار گرفته ام یا دیده شده ام؟)دیده شدن و مورد توجه و تقدیر مستمر قرار گرفتن یکی از نیازهای انکارناپذیر افراد در محیطهای کاری است که در صورت عدم ارضا میتواند منجر به حس ناکامی و افسردگی شده و مقدمه خروج افراد از محل کار باشد. دپارتمان منابع انسانی میتواند ضمن آگاهسازی مدیران از اهمیت این موضوع، با ایجاد برنامه های جذاب، این نیاز افراد را برآورده ساخته و حس مثبت و انگیزه بخش مورد توجه بودن را به افراد هدیه دهد.