Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
اشتیاق شغلی : راهکارهای عملیاتی کوتاه مدت | آرنیک

اشتیاق شغلی : راهکارهای عملیاتی کوتاه مدت


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

به اشتراک بگذارید:

برنامه های کوتاه مدت بهبود اشتیاق شغلی آغازگر نامیده میشوندInitiative  این برنامه های کوتاه مدت قابلیت اجرای سریع دارند و میتوانند بر مبنای عارضه یابی در واحدهای کوچک(مانند یک شعبه یا دپارتمان)اجرا شوند. هزینه اندکی دارند و میتوانند بسرعت حس مثبتی در افراد ایجاد کنند. معمولا با نظر افراد و پس از جلسات طوفان ذهنی انجام میشوند. این جلسات برای بررسی دلایل کمبود اشتیاق شغلی در اعضای سازمان و معمولا پس از نظرسنجی های رسمی برگزار میشود. الویت های مورد نظر هر تیم تعیین شده و راهکارهایی برای آن ارایه میشود.

برخی از راهکارهای احتمالی در ادامه آمده است.

آغازگرهای ارتباط شعب با ستاد

  • برنامه تکمیل کتاب سال هر شعبه برای مدیرعامل
  • برنامه بازدید غیر رسمی مدیران ارشد از برخی شعب

آغازگرهای فرهنگ سازمانی

  • ایجاد گزاره ارزشی کوتاه، ساده که پیغامی ویژه و به یادماندنی به افراد میدهد.
  • ارزیابی کارمندان جدید برای همراستای و تطابق با ارزشهای سازمان در طی پروسه مصاحبه و استخدام
  • ارسال ایمیل معرفی به افراد جدید
  • ارزیابی کارمندان جدید برای همراستای و تطابق با ارزشهای سازمان در طی پروسه مصاحبه و استخدام

آغازگرهای تمرکز بر مشتریان

  • بصورت ماهیانه یکی از کارمندان را که برای رفع مسایل مشتریان فراتر از وظیفه ش فعالیت کرده مورد تقدیر قرار دهید.
  • یک بودجه مربوط به جلب رضایت مشتریان قرار دهید که با استفاده از آن کارمندان بتوانند بدون اجازه از مدیران و برای جلب رضایت مشتریان اقدام کنند

آغازگرهای ارتباط با مدیران ارشد

  • هر ماه و یا هرفصل یک گردهمایی سازمانی ایجاد کنید تا مدیران ارشد و کارمندان بتوانند صحبت کنند.
  • به کارمندان فرصت دهید که در برابر انجام یک کار خاص، یک ناهار با مدیر ارشد سازمان میل کنند.
  • فرآیند انتخاب شفاف و رسمی برای 5 ایده برتر ایجاد کنید و بصورت پایلوت آنها را اجرا کنید.

برای بهبود شرایط هر کدام از موارد بالا میتوان تعداد زیادی راهکارهای سریع و خلاقانه پیشنهاد داد که میتواند بسرعت وضعیت اشتیاق شغلی سازمان را تحت تاثیر قراردهد و به مسئولان سازمان فرصت دهد تا برنامه های بنیادی تر را طرح ریزی و اجرا کنند.