Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
اشتیاق سازمانی : با کارمندانی که میمانند هم مصاحبه کنید! - شیدا جعفری

اشتیاق سازمانی : با کارمندانی که میمانند هم مصاحبه کنید!


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

به اشتراک بگذارید:

اشتیاق سازمانی : با کارمندانی که میمانند هم مصاحبه کنید!

به نظر میرسد مصاحبه با کارمندان فراتر از مصاحبه استخدامی در بدو ورود، میتواند برای بهبود اشتیاق سازمانی و تعهد شغلی افراد بکار بیاید. ایجاد احساس دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن یکی از بهترین راهکارها برای بهبود اشتیاق سازمانی و تعهد سازمانی است.

از دست دادن نیروهای نخبه و مستعد برای اکثر شرکتها پرهزینه است. هزینه های خروج نیروی انسانی شامل: آگهی، مصاحبه، ورود و قرارداد، کاهش عملکرد و بسیاری هزینه های دیگر باید در نظر گرفته شود.

اگرچه هیچ راهی وجود ندارد که خروج نیروی انسانی را به صفر برساند اما حتی اختصاص زمان برای صحبت با نیروی انسانی و پرسیدن سوالات ساده ای مانند”آخر هفته چطور بود؟” میتواند به کاهش نرخ خروج و بهبود کارایی کمک کند.

برای حفظ بهترین نیروها در شرایط مناسب، مصاحبه اولیه استخدام نباید اولین و آخرین مصاحبه کاری افراد باشد. در ادامه برخی گفتگوهای دیگر که میتواند به مدیریت بهتر نیروهای مستعد سازمان بیانجامد را شرح میدهیم.

  • مصاحبه های فصلی

براحتی میتوان نام آنها را مصاحبه های کارایی نامید. برای بررسی کارکرد افراد نباید تا پایان سال و یا پایان قرارداد صبر کرد میتوان هر فصل زمانی را اختصاص داد و ضمن بررسی عملکرد و روند پیشرفت افراد، اهداف جدیدی را تعیین کرد. این گفتگوها میتواند استرس افراد را کاهش داده و کمک کند تا کارمندان سریعتر به مسیر درست عملکرد برگشته و مشتاق تر شوند.

این گفتگوها را جهت تشخیص پیشرفت و کامیابی های افراد بکار گرفته و مطابق اصول اشتیاق سازمانی، بازخورد سازنده بدهید. بازخورد سازنده یعنی تشکر برای عملکرد درست و پیشنهاد و راهکار برای ضعف عملکرد.

  • مصاحبه ماندن

هماهنگونه که از نام این مصاحبه برمیاید در طی آن دلایل افراد برای ماندن  در یک شرکت بررسی میشود. زمانی که یک کارمند قراردادش را تمدید میکند و یا علیرغم تغییر شرایط کار در یک مجموعه باقی میماند. لازم است دلایل ان بررسی شده و در مورد تمام افراد مورد توجه قرار گیرد.

ضمن این مصاحبه ها علاوه بر سنجش میزان رضایت  و اشتیاق کارمندان، میتوانید دلایی که ممکن است موجب خروج احتمالی پرسنل شود را نیز بررسی کنید. مثلا بپرسید”بهترین و بدترین مسایل مربوط به شغل شما چیست؟” و یا “دوست دارید در دپارتمان شما چه چیزی تغییر کند؟” پاسخ به این سوالات میتواند به شما کمک کند تا شرایط نگهداشت نیروی انسانی نخبه  را فراهم آورید.

  • مصاحبه خروج:

اما در نهایت ممکن است نیروهای شما سازمان را ترک کنند، بهترین بهره برداری از این موضوع ترتیب دادن یک مصاحبه خروج است. هدف اصلی تشخیص این موضوع است که چرا فرد سازمان را ترک میکند. این مصاحبه ها در نهایت باید کمک کند تا شما دلایل احتمالی خروج افراد را تشخیص داده و بتدریج آنها را حذف نمایید. لازم به ذکر است که برگزاری مصاحبه خروج به بهبود برند کارفرمایی شما نیز کمک میکند.

برای شنیدن واقعیت ها از کارمندان در حال خروج میتوانید بپرسید” در طی حضور شما اوضاع چگونه بود؟” و “آیا شغل جدید شما، اهدافتان را برآورده میسازد؟ ” به جای تمرکز بر دلایل خروج فرد، بر دلایل جستجوی یک کار تازه متمرکز شوید.

علاوه بر تشخیص مسایل سازمان در طی یک مصاحبه خروج، میتوان احساس مثبتی نسبت به سازمان ایجاد کرده و فرد را با روحیه ای مثبت ترک کرد.

ترجمه و تخلیص: شیدا جعفری

http://www.entrepreneur.com/article/244133