Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
اشتیاق سازمانی: اهمیت اهداف سازمانی - شیدا جعفری

اشتیاق سازمانی: اهمیت اهداف سازمانی


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

به اشتراک بگذارید:

 

آیا هدف نهایی یک سازمان در اشتیاق و مشارکت کارمندان موثر است؟

واقعیت این است که تعداد اندکی از مدیران هستند که اهدافی بلند پروازانه مانند اثرگذاری بر جهان پیرامون را در ذهن میپروند. اما میدانیم که اینگونه اهداف در دنیای کسب و کار فراوان نیستند. و هدف ابتدایی هر کسب و کاری تولید ثروتی است که در سایه آن میتوان به سایر اهداف نیز اندیشید.

اما اگر بشنوید که اعتقاد به هدفی بزرگ و انسانی میتواند کمک کند تا افراد بهتری را جذب و حفظ کنید و اشتیاق سازمانی بیستری آفریده و در نهایت سود آوری بیشتری نیز برای سازمان ایجاد نمایید، چه فکر میکنید؟

در کتاب سرمایه داری هوشیارانه آمده است که شما زمانی بهترین شادی ها را تجربه میکنید که مستقیما اقدامی برای شادی نکرده اید. به همین ترتیب به نظر میرسد زمانی که اولین و تنها هدف سازمان کسب سود نیست، سود آوری بالاتری حاصل میشود. در واقع این سودی است که از هدفمند بودن ایجاد میشود.

آیا تا بحال فعالیت در سازمانی را تجربه کرده اید که تنها هدف غایی آن کسب درآمد بیشتر نیست و به ارزش افزایی برای دیگران از طریق محصولات و خدمات و فعالیت هایش نیز میاندیشد. آیا احساس معناداری بیشتر، تعهد بیشتر، اشتیاق شغلی بالاتر و تمایل بیشتر برای ماندن در آن سازمان داشته اید؟

به سادگی میتوان گفت هدف یک سازمان، تغییری است که آن سازمان بدنبال ایجاد آن در دنیای پیرامون خود است. به عنوان مثال یک توزیع کننده عمده مواد غذایی به مردم کمک میکند تا غذای خوب بخورند و در نتیجه سبک زندگی بهتری داشته باشند.

راههای زیادی وجود دارد که برای محصولات و خدمات ساده و معمولی اهداف بلند و انسانی تعریف کرد. یک تولید کننده معروف کفش برای ایجاد لذت و اشتیاق شغلی در میان کارمندانش این پیغام را دایما به اشتراک میگذارد که با فروش هر جفت کفش، یک جفت کفش نیز به یک فرد نیازمند اهدا میشود. سودآوری این کمپانی قابل توجه است.

واقعیت این است که ما در دنیایی با ارتباطات بسیار بالا زندگی میکنیم و  اهداف ما نه تنها کارمندان بلکه مصرف کنندگان را تحت تاثیر قرار میدهد. همچنین میتوان بصورت خاص بر توجه به نیازهای مشتریان تمرکز کرد و یا تولید محصولات برتر و الهام بخش برای دیگران را مد نظر قرار داد.

هدف متعالی سازمان هر چه انسانی تر و جامعه پذیرتر باشد، مشارکت بیشتری از کارمندان به خود جلب خواهد نمود و در نهایت اشتیاق سازمانی و سودآوری بیشتری ایجاد خواهد کرد.

بهتر است هر چند وقت یکبار در مورد اهداف سازمان فکر کنید و این سوالات را از خود بپرسید.

  1. هدف متعالی سازمان ما چیست و آیا به سمت آن حرکت میکنیم؟
  2. چطور میتوانیم حس معناداری بیشتری در کار همکارانمان ایجاد کنیم تا با اشتیاق شغلی و علاقه بیشتری در محل کار حاضر شوند؟
  3. چگونه میتوانیم برای دنیای اطرافمان ارزش بیشتری تولید کنیم؟

http://www.businessinsider.com/what-it-takes-to-fully-engage-your-employees-2014-9