کارمندان شاد. بخش دوم
در بخش اول مقاله 3 راهکار اول در مورد کارکنان ناشاد را بررسی کردیم. در ادامه این مقاله میخوانیم
- آرام ماندن بهترین حالت است.
همانطور که کار کردن در یک محیط گرم دشوار است، تحمل یک مدیر ناآرام هم دشوار است. وقتی با یک کارمند ناراحت صحبت میکنید مهمترین کار حفظ آرامش است. اگر آنها ناراحتی خود را بروز دادند به آرامی سخن بگویید و به آنها زمان بدهید تا آرام شوند. اگر کنترل خود را از دست دادند از آنها بخواهید تا حرفه ای رفتار کنند.
اگر نمیتوانید کمکی بکنید، خودتان ر ا از این موقعیت خارج کنید و اجازه دهید که فرد عصبانیتش را در تنهایی خالی کند. افرادی که نمیتوانند براحتی احساسات خود را کنترل کنند معمولا نیاز دارند تا مدت زمانی را در تنهایی بگذرانند و پس از آن در یک مکالمه حرفه ای شرکت کنند.
- زمان میبرد.
ما معمولا مانند آدم های حرفه ای میخواهیم هر چیزی را در اسرع وقت اصلاح کنیم. این مساله در همه موضوعات صدق نمیکند. تغییر سریع اخلاق و رفتار پرسنل اثربخشی و کارایی را بسیار بهبود میدهد اما همیشه ممکن نیست.
بخاطر داشته باشید وقتی با یک کارمند ناراحت صحبت میکنید ممکن است چند جلسه طول بکشد تا مشکل حل شود. اگر کسی یک ماه غمگین بوده است نمیتوان یکساعته شادی را به او بازگرداند.
این موضوع برای کارآفرینانی که دوست دارند سریع عمل کنند ناراحت کننده است، اما در طی این زمان بخاطر داشته باشید که این کار را بخاطر کارمندانتان و در نهایت بخاطر شرکتتان انجام میدهید.
- سابقه رخدادها را حفظ کنید.
هرچه پیش امد مکالمات، جلسات و نتایج را مستند کنید. برای امنیت شما و کارمندانتان لازم است و حتی ممکن است شما را از یک دادگاه نجات بدهد. همه دوست دارند که انتهای جلسات با لبخند و دست دادن و تشکر خاتمه یابد و همه خوشحال سرکارشان برگردند.
اما متاسفانه تلاش های ما در مورد کارمندان ناراحت همیشه به خیر و خوشی تمام نمیشود. ممکن است در انتها مجبور شوید برنامه ای جدی برای بهبود کارایی فرد تدوین کنید و حتی به خدمتش در شرکت خاتمه دهید.
در این مورد حتما تمامی اخطارهایی که داده اید و کارهایی که کرده اید را مستند کنید. به عنوان صاحب و یا مدیر شرکت خوب است مجموعه ای از فرم های استاندارد منابع انسانی برای این موارد داشته باشید. این فرم ها کمک میکند در شرایط دشوار بخاطر بیاورید که لازم است چه فرآیندها و اقداماتی را به ترتیب بگذرانید.
هر شغلی برای هر کسی مناسب نیست. اگرچه وظیفه شماست که افراد مستعد را هدایت کرده و توسعه دهید اما در همان زمان مسئولیت دارید افرادی را که برای سازمان شما مناسب نیستند تشخیص دهید. اگر نمیتوانید یک کارمند ناراضی را نگه دارید شاید زمان آن باشد که جایش را به فرد دیگری بدهید.
نویسنده: سوزان پاتل
http://www.entrepreneur.com/article/247595