Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39
قدردانی از کارمندان: بررسی موردی برنامه امریکن اکسپرس - شیدا جعفری

قدردانی از کارمندان: بررسی موردی برنامه امریکن اکسپرس


Warning: Trying to access array offset on value of type bool in /home/h283375/domains/sheidajafari.ir/public_html/wp-content/plugins/elementor-pro/modules/dynamic-tags/tags/post-featured-image.php on line 39

به اشتراک بگذارید:

میدانیم که قدردانی صحیح از افراد سازمان یکی از بزرگترین نیارمندیهای آنها و همچنین از اصلی ترین فاکتورهایی است که میتواند بر اشتیاق شغلی اثر مثبت بگذارد در ادامه برنامه قدردانی از کارمندان شرکت امریکن اکسپرس را بعنوان یک نمونه پیشرو در این حوزه بررسی میکنیم

اهداف برنامه :

  • ایجاد رضایت و ماندگاری در کارمندان از طریق ارزشگذاری به کار آنها
  • پشتیبانی از اهداف عملیاتی سازمان با ایجاد فرهنگ تقدیر از افراد
  • ایجاد یک ساختار تقدیر پیشرو که حضور این شرکت را در میان سایر شرکتها برجسته خواهد کرد.

تعریف قدردانی از کارمندان در این شرکت: ارزشمند نشان دادن مشارکت کارمندان در فعالیت شرکت و بصورت یک انسان بصورت کلی (خارج از عملکرد سازمان)

شرکت بدنبال یک روش سریع و به یاد ماندنی برای برقراری ارتباط میان تقدیر از  افراد و بهبود کارایی سازمان است. برنامه تقدیر شرکت از طریق ایجاد یک شخصیت کارتونی بصورت یک فرد درامد که نشان دهنده یک سوپر قهرمان بود. برنامه از طریق  نمایش یک فیلم که بر آموزش  برنامه ( نرم افزار عملیاتی) و ارایه راهنماهای کلی یک تقدیر اثربخش تاکید داشت در یک جمع عمومی آغاز بکار کرد. همچنین مراجع کامل تر دیگری برای مراجعه افراد درشبکه های داخلی قرار داده شد.

برای ترغیب افراد از پوستر و بنر هایی در مورد برنامه و کارکاکتر کارتونی ایجاد شده استفاده شد. ( که در مکان های پر رفت و آمد نصب شد) همچنین آیتم های مربوط به شخصیت کارتونی مانند دفترچه های یادداشت، کارت های هدیه، بج های کارمندان و … ایجاد شدند.

برای اطلاع رسانی و ارتباطات در مورد برنامه یک کارت یادآور  در مورد نکات یک تقدیر اثربخش تهیه شد. ایمیل های دوره ای با شخصیت کارتونی، شکلات های ولنتاین  و آبمیوه با یادآوری آیتم کارتونی و … همچنین مواردی که در پایان روز جمعه به کارمندان یادآوری میکند که از همدیگر تقدیر کنند.

4 نوع برنامه کلی تدوین شد:

1-برنامه ای برای همه کارمندان. در این برنامه همه کارمندان میتوانند از سدی سایر افراد تقدیر شوند و یا دیگران را مورد تقدیر قرار دهند.

2- برنامه مدیران: در این برنامه مدیران ترغیب میشوند تا کارایی افرادی را که مستقیما به آنها گزارش میدهند مود توجه و تقدیر قرار دهند.

3-برنامه عمومی بهبود در شرکت. این برنامه برای پشتیبانی از اهداف خاص هر دپارتمان و یا سازمان طراحی شده و بر پایه دستیابی به اهداف و یا کارایی ویژه ای نیست بلکه تنها تلاش فراتر و بیشتر  و بهبود جو و فرهنگ عمومی سازمان را مورد توجه دارد.

4-برنامه پاداش های فروش که بر رشد میزان فروش و یا مشارکت در بهبود فروش مجموعه متمرکز است.

جزییات هر یک از این برنامه ها در پست های آتی ارایه میشود.

برگرفته از سند برنامه قدردانی از کارمندان شرکت آمریکن اکسپرس

میتوانید مقالات زیر را نیز مطالعه کنید.

مشخصات یک تقدیر خوب

چرا تقدیر از کارمندان مهم است؟